Консультації для батьків
Підготувала вихователь: Демидась С.Ю.
Шановні батьки!!! Чи спостерігаєте Ви зміни в мові, поведінці, здоров֦’ї дітей пов’язані з безперервним користуванням ними ком’ютерами, телефонами, планшетами? Якщо ні радимо придивитись та ознайомитись з цією пам’яткою. Бережіть своїх дітей!
Екранна залежність
Пам’ятка.
Тема екранної залежності дітей – одна з найактуальніших в умовах сьогодення. Психологи застерігають ,що для дитини, яка дорослішає в оточенні, де безперервно користуються різними електронними засобами, поява екранної залежності майже неминуча.
Ознаки екранної залежності:
-проводить за екраном комп’ютера, телевізора, планшета та інших електронних пристроїв більшу частину вільного часу;
-постійно вимагає увімкнути мультики, дивиться різні ролики в інтернеті;
-не цікавиться подіями реального світу, віддає перевагу віртуальній реальності;
-не може сконцентруватися на якійсь справі більше 30с., увага стала розпорошеною;
-постійно намагається улучити момент, щоб увімкнути комп’ютер, планшет, телевізор;
-нервує, вередує, якщо не має змоги пограти на комп’ютері чи в телефоні;
-постійно просить скачати нові ігри;
-не випускає планшет , телефон з рук, постійно носить його з собою;
-перестала проявляти інтерес до звичних ігор, прогулянок, творчих занять;
- відмовляється від їжі, щоб не відриватися від комп’ютера, телевізора;
-почала погано спати, виявляє тривожність.
Підготувала вихователь - методист: Маковецька Г.П.
Підготувала вихователь: Марченко Г.Л.
Підготувала вихователь Мартинюк О.О.
Підготувала вихователь Новаківська А.Г.
Підготувала матеріал вихователь Новаківська А.Г.
"Розвиваємо у дитини доброту"
Розвинути в дитині доброту і дбайливість – одна з основних задач всіх батьків. У ранньому віці діти виявляють доброту в своїй поведінці:
• коли хтось поруч плаче, дитина теж починає плакати на знак співчуття;
• під час гри дитина може втішати плюшевого ведмедика чи ляльку;
• дитина ділиться кубиками або конструктором з іншою дитиною;
• дитина обіймає і втішає молодшого брата або сестру;
• дитина проявляє бажання допомогти літнім сусідам;
• дитина проявляє доброту по відношенню до тварин і виступає проти жорстокого ставлення до них.
Філософ Альберт Швейцер говорив, що дорослі можуть навчити дитину трьома способами:
• по-перше, своїм прикладом;
• по-друге, своїм прикладом;
• по-третє, своїм прикладом.
Так що, немає ніяких секретів і чарівних ігор для розвитку доброти. Тільки власною поведінкою, власним прикладом ви навчите дитину турботі про себе і оточуючих. І це дуже легко.
Наприклад, ви можете допомогти донести літній жінці сумки, поступитися місцем в громадському транспорті або передавати корм для безпритульних собак, так ви демонструєте дитині свою турботу про інших.
Ви можете також пояснити дитині, чому ви хочете, щоб він поводився добре. Дослідження показують, що діти з більшою ймовірністю виконують побажання дорослих, коли чують розумні і зрозумілі пояснення: – «Тітка Олена весь день була у бабусі в лікарні, тому вона дуже втомилася. Ти можеш пограти спокійно, щоб вона відпочила? »
Щоб показати хороший приклад дитині, ви повинні чинити так, щоб ваші слова відповідали діям. Діти спостережливі і звертають увагу на кожну дрібницю. Якщо ви будете робити комплімент нової сумці вашого друга, а за спиною сміятися над немає – то у дитини явно буде дисонанс у сприйнятті вас, як впевненою у собі особистості. Він почне копіювати вашу поведінку, яке явно не блищить добротою і чуйністю.
Діти володіють вродженою здатністю проявляти доброту по відношенню до оточуючих. Про це свідчить їх поведінка з перших років життя. Однак дорослі грають важливу роль в тому, щоб дитина продовжував проявляти доброту в старшому віці. Якщо ви з підтримкою і теплотою встановлюєте з дитиною стандарти поведінки і послідовно їх застосовуєте, ймовірно, дитина буде доброю та співчутливою.
Підготувала вихователь : Пташка В.Л.
“Як виховати свідомого громадянина”
Виховання патріотичних почуттів є базою для формування світогляду та розвитку загальнолюдських цінностей дитини. І вплітати його в життєдіяльність дітей слід не одноразово, а систематично, послідовно й постійно. Щоб наші вихованці могли гордо сказати, що вони — українці, і пишалися цим. Мудра приказка «Не буває лиха без добра» підтвердилася й у страшні часи, які ми з вами, дорогі батьки, переживаємо. Ця кривава війна ще раз дала нам змогу відчути в собі горде «Я — українець, і Україна понад усе». Завдяки цьому всі ми, кожен як може, боронимо нашу державу й тримаємося проти численного ворога, дивуючи весь світ надзвичайною мужністю. Нині на передовій, під обстрілами, й у тилу, в складній волонтерській справі, кожен намагається бути корисним і відчуває свою єдність з Батьківщиною. У мирний час не всі й не завжди усвідомлюють значення патріотичного виховання. Тож утриматися від перекосів, забезпечити єдність патріотичного із соціально-громадянським і морально-правовим вихованням буває складно. Та наразі життя утверджує в тому, що силу духу, патріотичний настрій, любов до своєї країни, віру в правду й перемогу в потрібний час з кишені не виймеш. Усе це — результат цілеспрямованого виховання. В умовах війни діти дорослішають швидше. І цьому сприяють передусім не знання, а емоційні враження, життєвий досвід, глибокі почуття, що наповнюють їх, незалежно від того, де вони разом з дорослими проживають спільну для всієї України біду: у бомбосховищах, евакуації чи в тилу, допомагаючи батькам у їхній волонтерській діяльності. І от тоді гасла, героїчна поезія, пісні, казки й легенди перестають бути просто словами. Вони проростають у цілому поколінні ростками патріотизму, надають силу, яка й робить наш народ непереможним. Нині важливо допомогти дітям осмислити, що вони як українці разом з дорослими захищають не лише свою землю, прекрасну українську природу, а і її славну історію, традиції та культуру. Нам є чим пишатися й що передавати дітям наших дітей. Це знання про народну й державну символіку, особливості побуту українського народу — житла, одягу, народних іграшок, українські народні ремесла, традиції українських свят. На чому ж саме слід сконцентруватися під час роботи з дошкільниками? ФОРМУЙТЕ ВІДЧУТТЯ ПРИНАЛЕЖНОСТІ ДО СВОЄЇ КРАЇНИ Для того щоб формувати в дошкільників відчуття приналежності до своєї країни, важливо не лише промовляти певні патріотичні гасла, а, звертаючись до досвіду дітей і їхньої емоційно-чуттєвої сфери, сприяти щирому прийняттю того, що ми намагаємося вкласти в душі дітей. Деякі з думок, які слід подати дітям не формально Моя країна, її минуле й сьогодення гідні поваги. Я маю бути гідним громадянином своєї країни. Україна — моя країна. Від мене також залежить, якою вона є і буде. Я не можу чинити погано/немилосердно/нечесно/неправедно, бо я — українець (ідеться про громадянську категорію, а не національну). Я люблю своє місто/село й хочу, щоб воно було красивим. Тому не буду смітити/руйнувати/паплюжити тощо. Я допомагаю дорослим наближати перемогу — не відволікаю від важливих справ, стримую свої бажання й емоції, виконую посильні доручення Зауважте, що жодне з поданих тверджень не насичене люттю, ненавистю, прокльонами. Ми — воїни світла! Ми не уподібнюємося ворогам — ми проти насилля, ми захищаємо свою землю, а не знищуємо світ. Символіка — це своєрідна візитівка держави на міжнародній арені. У нашої країни є чимало різних символів, що свідчить про її багату історію та високодуховний народ. Це й вишитий рушник, і заквітчаний віночок, і барвисті вишиванки. А ще — верба та калина, без яких, як кажуть у народі, «нема України». За допомогою доступного для дітей фото- та відеоряду покажіть їм, як важливо для нашого героїчного народу зберегти ознаки державності, яку мужність виявляють дорослі й діти, захищаючи Прапор і Герб, співаючи Гімн України на головних площах у захоплених ворогом містах і селах, у бомбосховищах. Свої переживання й почуття спонукайте дітей відтворювати у творчості. Надзвичайну роль у вихованні дітей дошкільного віку відіграють народні традиції та обряди. Адже вони повертають дітей до цінностей предків, створюють позитивний настрій, розкривають основи правомірної поведінки, навчають бути терплячим до всього живого. Тож зверніть увагу дітей на розмаїття народної творчості. Різьбярство, лозоплетіння, гончарство, музика, література, вишивка, писанкарство, живопис — це далеко не повний перелік ремесел, якими споконвіку славився український народ. Надзвичайно важливо представити дітям український народ як мирну й працьовиту спільноту творчих, талановитих, гарних людей. Ознайомити дошкільників зі скарбницею української народної творчості допоможуть різноманітні ілюстративні матеріали, енциклопедії, творчі майстер-класи, родинні історії тощо. Один з «продуктів» народної творчості — народні ігри й іграшки. Вони відтворюють особливості життя й побуту українців, їхні звичаї й традиції, а також багату історію й невичерпний творчий потенціал. Українські народні ігри та іграшки надзвичайно різноманітні й маюьб регіональні особливості. На весь світ відомі косівські й опішнянські іграшки, унікальні ляльки - мотанки тощо. За допомогою народних ігор та іграшок діти опановують перші елементи грамотності, ознайомлюються з фольклором, розвивають свої математичні здібності, тобто навчаються граючись. А хіба це не найефективніший метод навчання? А головне такі ігри й іграшки спиряють утвердженню національної самобутності й менталітету маленького українця як людина, яка любить світ і націлена на добро. Здавалося б, війна - не час для святкувань. Утім, радимо все-таки приділити увагу календарній обрядовості. Адже залучення дітей до підготовки й відзначання різних свят пробуджує в них любов до рідної землі , повагу до людей праці, формує вміння плідно працювати, шанувати історію та збагачувати культуру свого народу. Наша країна - це не лише матеріальне довкілля, це ми самі - її громадянини. Сьогодні ми згуртувалися й обовёязково переможемо ворога, а потім відбудуємо нашу прекрасну країну. Хочеться вірити, що наше свідоме відчуття своєї принадлежності до України, щире спільне бажання бачити її сильною, мирною та щасливою допоможе здолати будь-які негаразди. УКРАЇНА ПОНАД УСЕ!
Підготувала: вихователь Пташка В.Л.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
З ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ
1.Якщо ви хочете виховати дитину гідною людиною та громадянином, не говоріть погано про державу, у якій живете.
2.Розповідайте своїй дитині про випробування, що випали на долю ваших предків, з яких вони вийшли з гідністю.
3.Знайомте свою дитину з пам’ятками та історичними місцями нашої Батьківщини.
4.Разом із своєю дитиною надавайте посильну допомогу військовослужбовцям,що захищають кордони нашої Батьківщини.
5.Навіть якщо вам не хочеться у вихідний день йти з дитиною до музею чи на виставку, пам’ятайте,що чим раніше й регулярніше ви будете робити це, поки ваша дитина ще маленька,тим більше вірогідність того ,що вона буде відвідувати установи культури в підлітковому та зрілому віці.
6.Пам’ятайте,чим більше ви висловлюватимете незадоволення кожним прожитим днем, тим більше песимізму, незадоволення життям виражатиме ваша дитина.
7.Під час спілкування з дитиною, намагайтеся не лише оцінювати її навчальні та психологічні проблеми,але й позитивні моменти її життя(хто підтримує й допомагає їй, з ким хотіла б дружити і чому, які цікаві моменти були на заняттях у школі та позаурочний час) .
8.Підтримуйте прагнення дитини показати себе з позитивного боку,завжди говоріть їй : «Будь активним!», «Не бійся висловлювати свою думку!», «Проявляй ініціативу».
9 . Переглядайте з дитиною телепередачі,кінофільми,які розповідають про людей,що прославили нашу країну,позитивно оцінюйте їхній внесок у життя суспільства.
10.Виховуйте і своїй дитині ініціативність,активність,що допомагатиме їй у житті.
Підготувала Г. Маковецька за матеріалами г. «Дитячий садок . Управління » №3, 2019р.
ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ АДАПТУВАТИСЯ.
Поради батькам
1.ПОЧНІТЬ З СЕБЕ : обмовки,голос,міміка видають наші страхи. Особливо тоді,коли ми їх не усвідомлюємо. Пам’ятайте! Якщо ви боїтесь дитячого садка,ви передаєте свій страх і дитині.
2.РОЗПОВІДАЙТЕ : діти бояться невідомого. Щоб дитина не боялася дитячого садка,перш ніж туди потрапити,розкажіть,що таке дитячий садок,що там роблять і для чого. Говоріть просто і конкретно,не втомлюйте дитину надто докладними оповідями.
3.ЗВІРТЕ РЕЖИМ: спробуйте дізнатися про режим роботи дитячого садка,до того як ваша дитина почне його відвідувати. Нехай дні ,які дитина проводить вдома ,збігаються із цим розпорядком.
4.ВЛАШТУЙТЕ ЕКСКУРСІЮ : влаштуйте знайомство. Відвідайте дитячий садок і візьміть з собою дитину. Роздивіться приміщення,поговоріть про те ,що робиться в кожній кімнаті. Нехай дитина роздивиться ,пограється.
5.ПОЗНАЙОМТЕСЯ З ВИХОВАТЕЛЯМИ. Тепер це ваша спільна справа. Без довіри і співпраці не обійтися. Спілкуйтеся з вихователями. Запитуйте,домовляйтеся,обмінюйтеся порадами. Це важливо ще й тому,що це сприяє безболісній адаптації дитини в дитсадку.
6.ПРИВЧАЙТЕ ПОСТУПОВО. Дитячий садок – це нове середовище,не схоже на те,до якого дитина звикла. Попервах залишайтеся в дитсадку,щоб побути з дитиною під час гри,обіду,прогулянки. Залишайтеся на кілька годин або півдня. Щоб визначити темп такого входження,спостерігайте за настроєм і самопочуттям дитини,проконсультуйтеся з педагогом.
7.НЕ РОБІТЬ ПЕРЕРВ. Краще ,якщо протягом перших двох – трьох тижнів дитина відвідуватиме садок регулярно,без тривалих перерв. І що молодша дитина,то важливіше дотримуватися цієї рекомендації.
8.ЗБЕРІГАЙТЕ СПОКІЙ. Спокій коштує зусиль. Поспіх вносить напруження і знервованість. Тому ретельно сплануйте все заздалегідь,щоб ранок перед походом у дитсадок був спокійним,неспішним і розслабленим.
9.ПРОЩАЙТЕСЯ ШВИДКО. Перше ранкове розставання - це важке випробування. Але надміру розтягнуте і драматичне прощання зробить розставання ще важчим і для вас, і для дитини.
10.ПЕРШ НІЖ ІТИ…І ось настав день,коли треба залишити дитину в садку і піти. Ще раз поясніть малюку,що зараз станеться: ви підете,він залишиться тут,щоб провести день з іншими дітьми,пізніше,увечері,ви повернетеся і його заберете додому. Потім обійміть і йдіть у своїх справах.
11.ЗАЛИШАЙТЕ ЩОСЬ НА ЗГАДКУ. Дозвольте дитині взяти з дому те,що вона захоче – будь – який невеликий предмет ,що не розіб’ється і не зламається. Нехай це буде книжечка,іграшка…Ця річ нагадуватиме дитині про дім і заспокоюватиме її.
12.ЯКЩО ДИТИНА ЗАПЛАЧЕ…Коли ви підете,дитина може заплакати. Плач допоможе дитині звільнитися від тривоги й напруження. Нехай це вас не зупиняє.
Пам’ятайте,що ви маєте партнерів – вони залишаться в дитсадку,коли ви підете. Вихователь візьме дитину на руки,потримає. Це допоможе їй пережити ваш відхід. Обміняйтеся з вихователем телефонами,щоб пізніше зателефонувати і дізнатися чи заспокоївся ваш малюк.
13.БУДЬТЕ ТЕРПЛЯЧІ. Коли ви знову зустрінетеся ввечері або після приїзду додому,діти можуть бути перезбуджені, уперті,агресивні,вимагати більше уваги. Це нормальний спосіб вивільнити напруження,спричинене змінами в житті. Спостерігайте за своєю дитиною. Своєю поведінкою вона сама натякне,як краще їй допомогти.
14.ПІДБАДЬОРУЙТЕ.Увечері поговоріть із дитиною про день,проведений у дитсадку. Підведіть її до думки про те,що день у садку не так уже відрізняється від дня дома.
15.ПІДТРИМУЙТЕ РИТМ. Дотримуйтеся суворого режиму дня. Дитина, налаштована на певний ритм життя,легше сприйме зміни.
16.ПОГОВОРІТЬ ІЗ ПСИХОЛОГОМ, ЯКЩО… «Дивна »поведінка під час адаптації - це нормально. Але якщо дитина часто хворіє,втрачає раніше засвоєні навички,здається весь час виснаженою, це означає ,що адаптація проходить особливо важко. У такому разі зверніться до психолога по консультацію.
Підготувала Г.Маковецька за матеріалами г. «Дитячий садок. Управління» №4-2019р.
Важливо пам’ятати – багато дітей мінімум до 6 років не вміють контролювати гучність мови. Центри мови і центри когнітивного контролю в цей період лише продовжують дозрівати. А зараз – реакції дітей можуть взагалі бути зовсім різними. На цей час використайте скарбничку “тихих ігор”.
Ігри, що допоможуть вимкнути гучність:
1. Пульт керування. На подушечках пальців малюємо фломастером «кнопку гучності». Наприклад, на вказівному пальчику – червоним кольором ставимо крапку – голосніше, на безіменному – синім кольором – тихіше. Тренуємося, пропонуємо сказати слово, наприклад, «мама», або ім’я дитини, натискаємо кілька разів на пальчик – Дитина каже слово залежно від «кнопки» та кількості «кліків» голосніше. (Доводимо до найбільшої гучності, а потім, зупиняємо на потрібній). Коли дитина знову говоритиме голосніше, посміхаючись, торкаємося його «кнопки», або просимо, щоб він сам доторкнувся.
2. Граємо в «шпигунів», в мишок і кота (мишка повинна тихееенько, беззвучно пробратися і щось заздалегідь продумане у нас схопити).
3. Диригенти – Змахуємо рукою вгору – і це сигнал інструментам «грати голосніше», рукою вниз – знижуємо гучність, збираємо руку в кулак – мовчання. Даємо можливість дитині теж побути диригентом.
4. Пишемо літери в рядок. Від маленької до великої. (Лики Р, З, Ж) і навпаки, від величезної, до маленької. Просимо дитину дивитися на букви, вимовляти звук, підвищуючи або знижуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше звук і навпаки).
5. Кожні кілька годин – 2 хвилини тиші. Призначаємо дитину – головною. коли продзвонить будильник, він подає всім сигнал – Слухаємо тишу.
6. Самі починаємо говорити пошепки. Дитина дзеркатиме нас. Або граємо в «Шепотуньки» – розмови в сім’ї лише пошепки.
7. Складаємо всі голосні голоси у вазу. Вони там не змішуються. Коли хочеться сказати голосно, свій голос потрібно взяти з вази.
8. Пантоміма – гра «в крокодила».
9. Спілкуватися мовою жестів (можна придумати свою сімейну мову, перевірю, чи включили ми його в онлайн курс на EdEre, не пам’ятаю), ця проста «мова», де кожна літера – окремий жест – гарний і для дітей 4-5 років (у нашій сім’ї він переходить із покоління в покоління і він не раз нас рятував).
10. Граємо в оперу – не говоримо, а співаємо (спів сприймається по-іншому).
11. Перетворення. Говоримо, як маленькі ліліпутики, мишки або мурашки (а потім, як велетні чи слони).
12. “Мовчанка” – хто перший скаже слово, той програв.
13. “Передаємо думку на відстані” – вгадати про що подумав, і що сказав.
14. Якщо діти у суперечці вони кричать одночасно – дати всім прапорці, листки паперу з їхніми іменами, будь-які предмети – щоб їх піднімали, коли хочуть «взяти слово».
15. Робимо плювалки (трансформація вербальної агресії) – плюємо паперовими катишами, дуємо – в ціль.
ЮНІСЕФ та Міністерство освіти і науки України рекомендують кілька загальних порад для батьків
- Уже сьогодні вам слід відібрати та сховати половину іграшок:ніхто не знає, скільки це триватиме, але можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.
- Під час цієї вимушеної перерви намагайтеся підтримувати незмінність денного розпорядку. Насамперед це стосується повсякденних занять. Час підйому, прийому їжі, післяобіднього сну тощо мають бути звичними. Діти прагнуть передбачуваності; не менш важливою вона є і для їхніх піклувальників (довгий день з малюком пережити набагато простіше, якщо розбити його на коротші, більш «керовані» періоди).
- Невелике нагадування: у дитячому садочку вашим дітям зазвичай дозволяють бути трохи бешкетливими під час ігор.Вам теж доведеться піти на такі «поступки»: дитина не зможе розслабитися та позбавитися від зайвої енергії, якщо їй доведеться весь час думати про створюваний нею безлад вдома, Нехай спільне прибирання та складання речей на місце після ігор увійде до звички. Діти також дуже добре знають це правило.
- Іграшки можна використовувати по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»: їх можна сортувати за кольором, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти докупи кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок.
Діти обожнюють співати та танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Ось кілька ідей:
- Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку.
- Співайте розвиваючі дитячі пісні.
- Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.
- Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.
Давайте заспокоїмося. Кожного дня дітям (і вам також) потрібен період спокою. Це – слушний момент для того, щоб розслабитися та «підзарядити батарейки». Ось кілька ідей.
- Почитайте щось разом чи окрема (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).
- Уявіть це! Перед читанням книги, разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.
- Використовуйте розмальовки, разом складайте пазли чи будуйте щось з кубиків.
- Грайтеся в «дочки-матері» з використанням м’яких іграшок, ляльок, а також машинок і кухонних предметів.
- Стікери на папері: ви можете намалювати на аркушах паперу різні форми, літери чи цифри, а дитина з’єднуватиме їх за допомогою стікерів.
- Скотч на папері: ви можете нарізати клейку стрічку на маленькі шматочки, а дитина наклеюватиме їх на папір (дорослим це може здатися нудним, проте малюки обожнюють це заняття).
Рухаймося! Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось кілька ідей.
- Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки і уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку.
- Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу). Граючись з немовлятами, накривайте та розкривайте їх простирадлом, граючись в «ку-ку».
- Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, збудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне – безпечною!
- Зробіть «смугу перешкод» з меблів, подушок та іграшок.
- Малюки дуже люблять виклики, особливо коли стають сильнішими та більш скоординованими. Запитайте: «Ти можеш підняти одну ногу? А доторкнутися руками до колін?» Використання назв частин тіла під час такої гри допоможе дитині навчатися, а також показати вам усе, на що здатне її тіло, що росте.
- Грайтеся з ліхтариком: чи зможе дитина дострибнути до плями світла? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі хочуть взяти ліхтарика у руки – звісно, не відмовляйтеся! Ліхтарики займають їх на доволі тривалий час.
- Грайтеся в «Мисливця за кольорами». Запропонуйте дитині знайти у помешканні три сині речі, скласти їх докупи, а потім повернути на місце. Повторюйте вправу з різними кольорами.
Не давайте дітям нудьгувати:
- Пластилін – відмінний матеріал, адже діти проявляють свою творчість, зміцнюють руки та розвивають дрібну моторику.
- Помпони. З помпонами можна грати в різні ігри, наприклад, поєднувати кольори.
- Порожня ванна, заповнена м’якими іграшками. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.
- Їстівна фарба для пальців: Все, що вам потрібно, це мука, вода та харчовий фарбник: налийте 1 склянку холодної води та висипте 1 склянку муки у каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.
- Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси. Якщо у вас немає бісеру, зробіть прикраси або змійки з макарон-пір’їн чи ріжок. Можна також пофарбувати макарони.
- Купання! Зберіть машинки, фігурки солдатиків, ляльки, дрібних звірят тощо та покладіть їх у раковину. Заповніть її мильною водою. Поряд приготуйте ємність з чистою водою для полоскання. «Викупайте» іграшки, сполосніть їх та висушіть рушником. Окрім веселощів, ця діяльність навчить вашого малюка певного порядку дій: з часом він має робити це самостійно під доглядом батьків.
- Картонні коробки. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. Цікаво, наскільки діти полюбляють гратися з такими простими речами! З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів. Для фантазії меж не існує.
- Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).
- Перевдягання та рольові ігри.Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
- Створення спогадів. Придбайте два примірники одного і того ж журналу – бажано глянцевого, з великою кількістю фотографій. Краще за все вибрати тематичний журнал: дозвілля, машини, природа, домашні улюбленці тощо. Потім дайте дітям ножиці (якщо вони вміють ними користуватися), клей та аркуші паперу такого ж розміру з тим, щоб вони створювали власні «спогади».
- Дайте дитині свій телефон чи планшет і знайдіть в Youtube ролики «як просто намалювати … покрокова інструкція». У такий спосіб вони зможуть навчитися малювати єдинорогів, собак, фрукти і таке інше.
Долучайте дітей до «справжньої» роботи
Однією з найулюбленіших дитячих ігор є допомога вам у виконанні справжніх справ. Ось кілька ідей.
- Подумайте, чи зможе дитина допомогти вам з приготуванням їжі, накриванням на стіл і таке інше.
- Сортування чи складання білизни. Особливо захопливими для дитини є ігри зі шкарпетками (навіть якщо вони чисті та вже спаровані).
- Залучайте їх до прибирання чи складання речей (наприклад, скласти взуття у шафку чи сховати рулони туалетного паперу в комод). Ці завдання можуть бути доволі важкими для малюків, які щойно навчилися ходити, проте їм все одно буде цікаво. Більше того, ця діяльність покаже їм цінність співпраці.
- Запропонуйте дитині приготування «їстівної веселки». Підберіть для цього різні корисні продукти за кольорами: жовті банани, , червоні та зелені яблука, апельсини і таке інше. Нехай дитина вибере, що вона їстиме наступне, і поговоріть про різні «їстівні» кольори. Який колір є найсмачнішим?
Поради МОН для батьків, що мають дітей дошкільного віку
12 березня усі заклади дошкільної освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу (COVID-19). Це-важливе рішення для запобігання поширенню захворюваності. І хоча цілі родини вимушено перебувають удома, цей час можна провести активно, весело та з користю для здоров’я і розвитку дітей.
Діти дошкільного віку емоційно прив’язані до батьків, тому намагайтесь не панікувати щодо коронавірусу і пояснюйте усе малюкам в ігровій формі, використовуючи прості, зрозумілі їм слова. Дітям необхідно розказувати, що відбувається, щоб у них не виникло зайвих страхів і тривог. Адже, так чи інакше, карантин буде обговорюватись вдома з більшим чи меншим рівнем тривоги. І дитина точно відчує це. І гірше, коли вона не буде мати пояснень для себе. Треба пояснювати все так, як є. Що це - небезпечне захворювання, а карантин для того, щоби воно менше поширювалось, щоб ми могли про себе подбати. Поради для батьків, які допоможуть в розмові з дітьми заспокоїти та захистити їх. Детальніше тут: uni.cf/3bG3aCi
Обов'язково забезпечте дитині чіткий розпорядок дня. Складіть (краще разом з дитиною) детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, ігру, заняття і звичайні домашні обов'язки. Намагайтеся дотримуватися цього розкладу.
Домовтеся з дитиною про правила її поведінки вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас. Використайте цей час для спільної діяльності: грайте в активні ігри, займайтеся творчістю, фантазуйте та створюйте разом! Цей час - це час нових відкриттів, знань та спільних ігор.
Яку діяльність можна запропонувати дитині дошкільного віку:
Ігри
Діти обожнюють грати! Крім того, гра - провідна діяльність їхнього віку, за допомогою якої вони досліджують навколишній світ, предмети та явища у ньому. Дитяча уява не має обмежень! Дорослі можуть допомагати малюкам використовувати іграшки по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»- їх можна сортувати за кольором, розміром, призначенням, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким також можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.
- Цікавими для малят є ігри з коробками. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів.
- Переодягання та рольові ігри. Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
- Частину іграшок можна заховати: можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.
- Діти люблять співати і танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку. Співайте розвивальні дитячі пісні. Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.
- Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.
- Грайте в настільні ігри. Час карантину можна провести з користю та навчити дитину грати у шахи, шахмати, доміно, лото та інші.
- Малюйте, ліпіть з пластиліну, грайте з різними матеріалами. Слід розвивати у дитини елементарні уміння, користуватися олівцем, ножицями; вчити її виготовляти різні вироби; разом з нею виготовляти вироби з паперу, пластиліну, з природних матеріалів. Важливо, щоб дитина отримувала задоволення від виконаної роботи, раділа результатам своєї праці. При цьому дозувати співвідношення між допомогою дитині та мірою її самостійності: завжди мають залишатися для неї посильні завдання для самостійного виконання.
Ми підібрали для вас різні варіанти для спільної творчих ігор.
Їстівна фарба для пальців: Все, що вам потрібно, це борошно, вода та харчовий барвник: налийте 1 склянку холодної води та всипте 1 склянку борошна в каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.
Ліпіть з пластиліну
https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec&list=PLElG6fwk_0UkVY50JOJxntVz739M4pUsB
Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити тісто для ліплення за таким рецептом:
- 1 склянка борошна
- 1 стакан крохмалю (картопляний або кукурудзяний)
- 2 ст. ложки рослинної олії
- 1 склянка окропу
- 2 ст. ложки соку лимона
- харчовий барвник
Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Вмішайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна.
- Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси (нагляд дорослого обов' язковий під час ігор з намистинами та іншими дрібними предметами !). Якщо у вас немає намистин, зробіть прикраси або змійки з макарон, пір’їн чи ріжок. Макарони можна пофарбувати.
- Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).
- Зробіть разом цікаві поробки
Приклади саморобок із паперу
https://www.youtube.com/channel/UCpKlZnl88hGmT363eG4mtEg
Орігамі метелик для дітей
https://www.youtube.com/watch?v=DfgOMx31Ht8
Прості та швидкі орігамі для дітей. Звірі з паперу.
https://www.youtube.com/watch?v=JLV8_RZ-WEA
Цікаві поробки квітів з паперу
https://naurok.com.ua/post/shkola-florista-dizaynera-vesnyani-porobki-z-paperu
Як створити оригінальні закладки для книг власноруч. Ідеї, майстер-класи, схеми
https://naurok.com.ua/post/yak-stvoriti-originalni-zakladki-dlya-knig-vlasnoruch
Ідеї створення яскравих непересічних крашанок до Великодня
https://naurok.com.ua/post/ide-stvorennya-yaskravih-neperesichnih-krashanok-do-velikodnya
https://dityinfo.com/dozvillya/pishemo-pisanki-z-ditmi.html
Виготовлення листівок власноруч – мистецтво творити маленькі шедеври. Шість технік виготовлення листівок, зразки та схеми для натхнення
https://naurok.com.ua/post/listivkarstvo-abo-kardmeyking-mistectvo-tvoriti-malenki-shedevri
Майстер-класи для дітей
https://www.youtube.com/watch?v=O4Y-N59IBFg
Програма «Недільний сніданок» пропонує майстер-класи для дітей і батьків: малюємо долонями. Повний випуск програми дивіться за посиланням:
Доцільно влаштовувати домашні виставки зі зроблених дитиною виробів з паперу, з пластиліну, солоного тіста тощо.
Готуйте разом з дітьми
Готуємо з дитиною: 5 рецептів для надсмачних канікул
https://1plus1.ua/spring/novyny/gotuemo-z-ditinou-5-receptiv-dla-nadsmacnih-kanikul
Готуємо з дитиною. 7 простих рецептів для будь-якого віку
http://www.biscotti-group.com/uk/gotuemo-z-dytynoyu-7-prostykh-retseptiv-dlya-bud-yakogo-viku
Фізична активність
Перебуваючи вдома на карантині, можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них.
Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось декілька ідей:
- Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки й уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку.
- Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу). Граючись з немовлятами, накривайте та розкривайте їх простирадлом, граючись в «ку-ку».
- Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, побудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне - безпечною!
- Зробіть «смугу перешкод» з меблів, подушок та іграшок.
- Грайтеся з ліхтариком: чи зможе дитина дострибнути до плями світла? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі хочуть взяти ліхтарика до рук – звісно, не відмовляйтеся! Ліхтарики займають їх на доволі тривалий час.
- Грайтеся в «Мисливця за кольорами». Запропонуйте дитині знайти у помешканні три сині речі, скласти їх докупи, а потім повернути на місце. Повторюйте вправу з різними кольорами.
Обов’язково робіть з дитиною зарядку та руханки!
Наприклад, такі зарядки – під музику та з піснями – є на каналі “З любов’ю до дітей”.
https://www.youtube.com/user/SonechkoProject
У мережі можна знайти багато прикладів вправ для занять з дітьми. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних (як на англомовному ютуб-каналі «GoNoodle | Get Moving») та спокійніші на «Cosmic Kids Yoga».
Руханки і фізкультхвилинки для дітей:
https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk&list=PLElG6fwk_0UmWfbppU9Y_Qp8kOGDOvfDs
Пізнавальна діяльність
Малюки дуже люблять спостерігати за різними змінами в їхньому оточенні та досліджувати навколишній світ. Приклади цікавих дослідів та спостережень тут:
https://vseosvita.ua/library/sposterezenna-ta-doslidi-v-dnz-90600.html
https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/profesijna-skarbnichka/doslidi-ta-eksperimenti-z-ditmi
Влаштуйте «сімейні» 3D-тури музеями України
Музеї України просто неба
https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/
Національний музей природознавства:
https://naturalhistory.si.edu/visit/virtual-tour
Перегляньте картини про дітей відомих художників. Нехай діти спробують розповісти хто зображений на цих картинах, які почуття викликають ці картини у дітей.
Катерина Дуднік
https://www.youtube.com/watch?v=PtraPPVax1E
Наталія Дерев'янко
https://www.youtube.com/watch?v=K6QM7wDkgWM&feature=emb_logo
Вікторія Проців
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=V1fdhatx1a8&feature=emb_logo
Бурштинові барви Ramunas Naumavicius
https://www.youtube.com/watch?v=hiligqr8n8c&feature=emb_logo
Ніно Чакветадзе
https://www.youtube.com/watch?v=EwEL-PogUhc
Слухайте казки народів світу, озвучені відомими українцями
https://kazky.suspilne.media/list.php
До кожної казки цього проєкту є ілюстрації, які зробили Женя Гайдамака і Маша Фоя. Ці картинки можна завантажити та розмалювати разом з дитиною.
https://kazky.suspilne.media/rozmalyovky.php
Корисно розглядати разом з дитиною дитячі книжечки, аналізувати малюнки, визначати на них об’єкти, місце їх розташування, форму, колір та інше.
Почитайте щось разом чи окремо (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).
Уявіть це! Перед читанням книги разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.
Багато віршів та казок українською мовою можна слухати з дітьми тут https://www.youtube.com/audiomama
Пропонуйте розвивальні ігри малюкам
https://www.youtube.com/user/reverslink/videos
Цікаві ігри для дошкільнят з тваринами
https://www.youtube.com/watch?v=qaaPAlX_xLA
Розвивальні ігри для дітей по скайпу
https://www.youtube.com/watch?v=IY5zHX-mijc
Розвивальні ігри для дітей 3-4 років
https://dityinfo.com/rozvitok-ditini/7-rozvivayuchih-igor-dlya-ditei-3-4-rokiv.html
Сайт «Розвивайка» (для дітей 3-4 років)http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/rozvivajuchi-igri-dlja-ditej-vid-3-do-4-rokiv.html
Дидактичні ігри «Який малюнок наступний» https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/
Цікава математика для дошкільнят
https://learning.ua/matematyka/doshkilniata/
Вчимо скоромовки
Незвичні способи малювання
https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/
Знайомимося з порами року та назвами місяців
Розвивальні мовні ігри для дітей 3-5 років
https://www.youtube.com/watch?v=8ocueX8_7CU
Розвивальні ігри-вікторини дітей 3-5 років
https://www.youtube.com/watch?v=ksUyX3TCfwk
Логічні ігри на розвиток міркування та кмітливості дітей 3-4 років
https://www.youtube.com/watch?v=OKK4ltCP028
«Family Простір»: Чим зайняти малечу вдома? Цікаві ігри та розваги для дитини
https://www.youtube.com/watch?v=HpUaC5TDR5I
Розвивальні ігри для дітей: ТОП-10 корисних розваг
https://lady.tochka.net/ua/66492-razvivayushchie-igry-dlya-detey-top-10-poleznykh-razvlecheniy/
Три корисні гри на Android для дошкільнят. Та трохи про ігри дітей на планшеті
Дошкільний навчальний заклад спрямовує свою роботу на збереження та зміцнення здоров’я дітей, формування здорового способу життя дошкільників, їх активної життєвої позиції щодо власного здоров’я з використанням сучасних здоровязбережувальних технологій.
Робота ведеться в тріаді: з дітьми, педагогами та батьками вихованців.
Найцінніше – здоров’я і життя дитини. Часто, втягуючись в кругообіг повсякденності, ми забуваємо про те, скільки несподіваних небезпек підстерігає людину на життєвому шляху. Наша безпечність і байдуже ставлення до свого здоров’я часто призводять до трагедії.
Адже людина може запобігти біді, уберегти себе і своїх близьких від небезпеки, якщо буде володіти елементарними знаннями основ безпеки життєдіяльності. Знання ці формуються в процесі виховання, отже, навчання дітей, забезпечення безпеки їх життєдіяльності є актуальним педагогічним завданням. Однією з основних задач у роботі з дошкільниками є навчання правилам дорожнього руху, пожежної безпеки та прищеплення навичок правильних дій.
Завдання:
— Навчити вихованців умінню розпізнавати й оцінювати небезпеки навколишнього середовища;
— Розкрити систему знань про небезпеку різного походження, заходи по їх запобіганню, ліквідації їх наслідків;
— Прищепити вихованцям навички захисту та самозахисту, почуття допомоги та взаємодопомоги в ситуаціях небезпечних для їх фізичного, психологічного здоров’я та життя за допомогою музично-театралізованої діяльності;
— Знаходити нові агітаційні форми пропаганди правил пожежної безпеки, дорожнього руху;
— Зміцнити спадкоємні зв’язки з початковою школою;
— Згуртувати дитячий колектив через спільну творчість.
ПАМ’ЯТКА
з попередження дорожньо- транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку
Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.
У попередженні дорожньо – транспортних випадків з дітьми важливу роль відіграє робота дорослих з роз’яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованого поводження на вулицях і дорогах. Щоб не допустити лиха на дорозі, Вам необхідно:
— вчити переходити вулиці на зелений сигнал світлофора, у встановлених місцях та підземними переходами;
— не дозволяти дітям зявлятися зненацька перед транспортними засобами;
— вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус- позаду, трамвай – спереду;
— не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті;
— не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;
— не дозволяти дітям грати з м’ячем, кататися на велосипеді, ковзанах, санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї – це може коштувати дитині життя;
— не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;
— не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
із забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку
Життя в умовах міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку зовнішнього світу.
Щоб вберегти дитину від біди, треба пам’ятати та виконувати наступні правила:
-Не залишати дітей дошкільного віку одних, навіть на короткий час.
-Навчати дітей користуватися дверним вічком;
-Не дозволяти відчиняти двері незнайомій людині, навіть одягненій в міліцейську форму;
-Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими на вулиці;
-Вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104.
-Забороняти дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;
-Забороняється грати ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;
-Забороняється користуватися ліфтом без супроводу дорослих, а також заходити в ліфт з незнайомими людьми;
-Вчити дітей звертатися за допомогою до людей, які працюють в правоохоронних органах.
-Не дозволяти дражнити тварин. Попереджувати зародження в дитини жорстокого відношення до «друзів наших менших».
ПАМ’ЯТКА
з попередження пожежі від дитячих пустощів з вогнем
Велика кількість пожеж зчиняється від дитячих пустощів з вогнем. Вогнем знищується багато чого, а нерідко в пожежах гинуть і травмуються діти.
Щоб не допустити пожежі від дитячих пустощів з вогнем, необхідно виконувати наступні правила пожежної безпеки:
— зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;
— не дозволяти дітям розводити багаття, включати електронагрівальні прилади;
— не дозволяти дітям користуватися газовими приладами;
— тримати в недосяжних дітям місцях рідини, які легко займаються (бензин, ацетон, спирт);
— не допускати перегляд телепередач дітьми без догляду дорослих;
— не залишати малолітніх дітей без догляду.
Що робити з дошкільниками на карантині?
- Створіть разом з дітьми розклад дня. Намалюйте (або завантажте з інтернету) картинки, що ілюструватимуть кожну «активність», і встановіть часові межі, коли та чи інша діяльність відбуватиметься протягом дня.
- Включіть у ваш карантинний день ті види діяльності, до яких дитина звикла в садочку: миття рук, прийоми їжі і перекуси, прогулянки на свіжому повітрі, час для навчання і денний сон чи відпочинок.
- Намагайтеся, наскільки це можливо, дотримуватися звичного для вас розкладу прийомів їжі і щоденних справ: якщо ви, наприклад, регулярно відвідуєте уроки танців чи тренування з футболу, підіть у цей час з дитиною на стадіон і позаймайтеся спортом разом. Послідовність і постійність дуже важливі для того, щоб ваші дошкільнята почувалися безпечно і комфортно.
- Подбайте про час для себе. Короткі проміжки часу без родини — прогулянки на самоті, тепла ванна чи телефонна розмова з другом допоможуть вам контролювати ваш особистий рівень стресу.