ЗДО №2, ”Дзвіночок”, Гайсин
Вінницька область, Гайсинський район

Звіт завідувача за 2020/2021 н.р. ДНЗ №2 «Дзвіночок»

 

    Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» та з метою інформування громадськості про діяльність дошкільного навчального закладу в 2020-2021 навчальному році.

    В дошкільному  закладі створені належні умови  для освітньої роботи  як вихованців так і працівників, створення іміджу, тобто позитивної думки про дошкільний навчальний заклад.

    Зусилля педагогічного колективу в 2020 – 2021 навчальному році було спрямовано на вирішення таких завдань:

1. Інтеграція сучасних інноваційних технологій в освітній процесс;

2.Удосконалення системи фізкультурно-оздоровчої роботи та використання здоровя`збережувальних технологій під час освітнього процессу та в співпраці з родиною;

3. Створення цілісної системи освітньої роботи логіко-математичного змісту з використанням інноваційних технологій.

    Для реалізації завдань  створені належні  умови: приміщення забезпечені обов’язковим обладнанням, навчально-наочними посібниками, іграшками у відповідності до навчальних програм, згідно «Примірного переліку ігрового та навчально – дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти»  (Наказ Міністерства освіти і науки України від 19 грудня 2017 р. за № 1633). Особлива увага зверталася на доцільне  раціональне розпланування площ території та приміщень, безпеку обладнання та інвентарю, їхній добір та раціональне розміщення, естетичне оформлення. Особливий акцент було зроблено на створення привабливого розвивального освітнього простору.  В групах дітей раннього та  дошкільного віку ігровий матеріал розміщується в розгорнутому вигляді,  що спонукає  дітей до дій із ним, до створення сюжетів.

    В  ДНЗ  створені належні умови для педагогів щодо успішного розв’язання завдань розвитку, навчання і виховання дітей. Педагогічний колектив працював за комплексною  освітньою програмою «Українське дошкілля».

    Для реалізації завдань  змісту програми в  методичному кабінеті дошкільного навчального закладу з метою підвищення методичного,  освітнього, теоретичного рівня педагогів, та фахової підготовки,  придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, фахові періодичні видання, які шляхом самоосвіти педагоги опрацьовували упродовж навчального року; сформований каталог педагогічного досвіду та інноваційних технологій, поповнено книжковий фонд кабінету, що дає можливість педагогам ознайомитися з сучасними педагогічними технологіями, авторськими наробками та використовувати їх в роботі з дітьми.

    Педагоги мають змогу користуватися сучасними ТЗН, комп’ютерами, ноутбуками, відеопроєктором та ін. Для дошкільнят придбані розвивальні  відео та аудіо матеріали. 

    З метою вивчення  можливостей педагогічного колективу  до нового режиму роботи під час карантину  та адаптивного карантину    методичною службою закладу було здійснено моніторинг:

– рівня інформаційно – комунікативних навичок педагогів;

 – наявність засобів комунікаційних технологій ; 

 –  можливість працювати дистанційно (мають електронну пошту, доступ до Skype, Viber  тощо).

 Аналіз показав, що 85% педагогів мали можливість дистанційно організовувати роботу з батьками та дітьми. Складений план дистанційних методичних заходів на період карантину та адаптивного карантину  відповідно завданням річного плану роботи дошкільного закладу, планам самоосвітньої діяльності педагогів. Вся віддалена робота педагогів скоординована з допомогою блоків завдань – самоосвіта, робота з дітьми та робота з батьками. На сайті дошкільного закладу для взаємоспілкування педагогів та батьків систематично розміщувалися матеріали «Поради для усіх».  Розроблені консультативні матеріали, онлайн – ігри та тести з метою перевірки знань педагогів.

    Психологічною службою закладу та педагогічним колективом   систематично проводилась робота з метою стабілізації педагогічного, батьківського та дитячих колективів, підтримки їх психологічного стану;  освітньої , розвивальної та корекційної роботи з дітьми через різні форми : спілкування в групах,  в соціальних мережах, мобільних додатках, сайті закладу.

       Система заходів річного плану  спланована  рівномірно, розподілена між педагогами за диференційним та індивідуальними підходами  з урахуванням можливостей дошкільного закладу.  На реалізацію поставлених завдань була спрямована діяльність всіх підрозділів дошкільного навчального закладу, методична робота, управлінські рішення.  Освітні завдання   носять науково-методичний характер, базуються на діагностичній основі.  За даними досліджень характерним є  ріст позитивно-психологічного мікроклімату в кожній віковій групі, покращення технологічного клімату у зв’язку з освоєнням нового прогресивного педагогічного досвіду, знань в галузі новітніх педагогічних  технологій, навичок самооцінки, самокорекції, самоконтролю; динаміки пізнавальної активності всіх учасників педагогічного процесу.                        

     Важливим напрямком роботи колективу є збереження і зміцнення здоров’я вихованців. Реалізація його забезпечена співпрацею педагогів та батьківського загалу щодо створення умов для фізичного, психічного розвитку, охорони життя дошкільників.     Аналіз та оцінка стану фізичного розвитку дітей здійснювались за показниками середнього відвідування дітей,  картами здоров`я дітей у групах, аналізу захворюваності, визначення кількості часто хворіючих дітей та індексу здоров’я.Середнє відвідування дітьми дошкільного закладу протягом року – 68 %, захворюваність – 2,2 %. На належному рівні проводилася робота щодо дотримання Інструкції з організації харчування дітей в ДНЗ. Систематично здійснювався контроль за якістю продуктів та їх кулінарною обробкою. Результати контролю відображені в Журналі контролю за харчуванням, в протоколах виробничих нарад. Документація з питань харчування велася відповідно до встановлених вимог.

     Аналіз  виконання  норм  харчування  за 2020- 2021 н.р.  показав,  що  в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснювалося  наближено  до норм і становило   у середньому  89 – 90 %.

    В закладі на належному рівні здійснюється медико – педагогічний контроль за фізичним розвитком та оздоровленням дітей. Систематично здійснюється контроль за проведенням всіх форм фізкультурно – оздоровчої роботи закладу освіти вихователем – методистом та старшою медичною сестрою. Ведуться протоколи, визначається моторна щільність заняття.

      Батькам вихованців надавалися консультації з питань фізкультурно – оздоровчої роботи з дітьми в домашніх умовах, оптимізації рухового режиму упродовж дня,  здорового способу життя, використанням здорового харчування, проведення дихальної гімнастики.

     Медичне обслуговування, профілактична і просвітницька діяльність відбувалися  на плановій основі, забезпечуючи  комплексний підхід у проведенні оздоровчо – профілактичної роботи. Питання збереження і укріплення здоров’я дітей, зниження захворюваності реалізовувалися комплексними заходами  по зниженню захворюваності, постійно перебували на контролі адміністрації: підлягають вивченню, узагальненню та прийняттю управлінських рішень. Адміністрацією забезпечено  участь старшої медичної сестри в різних заходах дошкільного закладу.

     У дошкільному закладі створені умови для задоволення особистісних, пізнавальних та ігрових потреб, інтересів та нахилів  вихованців, креативного розвитку.

    Педагогічний колектив,  взаємодіючи з батьками вихованців, намагався   забезпечити дитині умови  в дошкільному закладі та сім’ї для повноцінного фізичного та психічного розвитку, сприяти задоволенню потреб дитини в емоційно – особистісному спілкуванні, розвитку її творчих здібностей та інтересів, підвищенню рівня сформованості педагогічної культури батьків, гуманізації цілісного виховного процесу. Продуктивна взаємодія приносила радість батькам, вихованцям, педагогам.

    Через різні форми та види роботи з батьками  на основі   партнерських стосунків  педагоги надавали кваліфіковану допомогу батькам у вихованні дитини та розв’язанні педагогічних проблем.  Також важливим завданням для ДНЗ цьогоріч є: розширення інноваційних форм співпраці з родинами, прозорості та інформаційної відкритості роботи закладу через роботу веб-сайту, створення відкритих груп у соціальних мережах Facebоok, Viber.

     Дошкільний заклад практикує  активні форми взаємодії з батьками.

  На офіційному сайті дошкільного закладу  батьки мають змогу знайти інформацію про напрями діяльності дошкільного закладу; зміст, форми і методи  освітньої роботи, господарську та фінансову діяльність закладу, при необхідності внести свої пропозиції, рекомендації. Створюючи інформаційно – просвітницький простір для батьків та інших членів родини, які беруть участь у вихованні дитини,  дошкільний заклад  сформував у педагогів і батьків позитивне ставлення до  співпраці.       

       Нині батьки вихованців більше цікавляться життям закладу дошкільної освіти,  результатами дитячої діяльності;  емоційно підтримують дітей. Із глядачів і спостерігачів батьки перетворилися на партнерів та активних учасників освітнього  процесу.

    Зросла психолого – педагогічна грамотність батьків. Підвищилась культура міжособистісних взаємин дітей. Зв’язок сім’ї із закладом продовжується після того, як дитина йде в перший клас.

      Взаємодія з батьками  дала  змогу спільного осмислення моральних цінностей,  надала  суттєву педагогічну допомогу у розв’язання  проблем та завдань  морального, національного виховання дошкільнят,  переконала  в необхідності взаємодії  з дошкільним навчальним закладом для успішного розв’язання завдань.

     Завдяки участі   батьків збагатилося  предметно – розвивальне середовище в групах та  нестандартне – на дитячих ігрових майданчиках.

   Батьки  разом  з дітьми беруть  активну участь у міні проектах:  «LEGO - майстер», «Подорож в країну здоров`я», «Маленький актор у кожній дитині», «Буду я природі другом», «Дитинство серед природи», «Щаслива родина», «Чисте довкілля – веселее дозвілля» та ін.

    У відповідності з чинним законодавством та  нормативно-правовими документами   педагогічний  колектив  дошкільного  закладу  спрямовує  свою  діяльність  на  збереження  перспективності  й  наступності  дошкільної  та  початкової  ланок  освіти.

     Дошкільний заклад приклав багато зусиль для створення  єдиного освітнього простору для дітей на етапі їх переходу від дошкільної до початкової  ланки освіти.  Адміністрацією ДНЗ  кожен рік укладається угода про спільну діяльність у галузі наступності .

     В дошкільному закладі  проводиться планомірна постійна робота щодо соціального захисту дітей відповідно до  Закону України «Про охорону дитинства», Національної програми «Діти України», Конвенції «Про права дитини», Декларації прав дитини, нормативних документів. Дана робота проводиться з метою забезпечення реалізації державної політики щодо охорони прав дитини, соціального захисту дітей пільгових категорій та створення належних умов для їх соціально-психологічної адаптації та всебічного, гармонійного розвитку.                                         

    В дошкільному закладі сформована та систематизована нормативно-правова база; ведеться база  даних  дітей – сиріт та дітей соціально  незахищених сімей,  планомірно проводиться робота щодо соціального захисту дітей різних пільгових категорій, а саме: забезпечується своєчасний облік та повнота даних про дітей пільгового контингенту.

     Бюджетні кошти з кошторисних видатків на поточний рік, розподілялись  раціонально та   своєчасно використовувалися.

 Протягом 2020-2021 року здійснено поточні  роботи:

  • встановлено блискавкозахист в обох корпусах закладу;
  • зроблено відмостку біля ІІ корпусу;
  • підведено воду до комори;
  • замінено сантехнічне  обладнання та встановлено душову кабіну для працівників харчоблоку;
  • зроблено часткові ремонти тіньових навісів та ігрового обладнання;
  • поточні ремонти 2- х тіньових навісів;
  • здійснено прочищення трубопроводу  каналізації  та каналізаційних колодязів ;

замінено:

  • покриття підлоги лінолеумом в 1 груповій кімнаті;
  • замінено 1 вхідні двері;

     закуплено:

  • електросушарки для рук–  2 шт;
  • ванни металеві для харчоблоку– 8 шт;
  • столи металеві на харчоблок -6 шт;
  • компютер – 1 шт.;           
  • шафа для роздягання на дві групи;
  • принтер – 2 шт;

    Резервом в роботі на сьогоднішній день стоїть питання щодо утеплення фасаду дошкільного навчального закладу, реконструкція системи опалення обох корпусів закладу,  встановлення системи пожежної сигналізації та обробка деревяних конструкцій горищ вогнетривким розчином, проведення  поточного  ремонту  всіх групових кімнат, кабінетів, коридорів, харчоблоку, пральні, придбання технологічного  обладнання для харчоблоку,  оснащення  ігрових і спортивного майданчиків, осередків самостійної рухової діяльності  нестандартним фізкультурним обладнанням.  

 

 

« повернутися до списку новин

Логін: *

Пароль: *